Näytetään tekstit, joissa on tunniste graduaminen. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste graduaminen. Näytä kaikki tekstit
tiistai 8. heinäkuuta 2008
torstai 6. maaliskuuta 2008
Asioita tänään #2.
Soittivat naistenklinikalta. Vaivani ovat pieniä siihen, että nähtäisiin vaiva ja leikkaus leikata hyvänlaatuinen (!) kasvain pois munasarjastani. Elämäni jatkuu kontrollikäynnein puolen vuoden välein, mikäli kipuja tai tuntemuksia lisääntyy, niin sitten tutkitaan uudelleen. Lisäosani on mallia dermoidi, mikä viittaa siihen että siellä on jotain sikiökautista kamaa jäänyt loukkuun.
Muutoin asiat on sillai kivasti, että life goes on, ens viikolla tehdään sinne toiseen päähän se CT ja sitten tiedetään mikä ja miten paljon siellä kasvaa. Oma henkinen vointi on ollut viimeaikoina superhyvä ja fyysinen tulee siinä ihan perässä.
Gradu ja eettinen musabisnes-tekstit ovat edenneet kivasti, nyt pitäisi panostaa teoria-osuuteen: suoraan yksi Moisalan kirja pitäisi saada ja siitä sitten kasaamaan kaikkea kivasti. Myös koko sisällysluettelo olisi kiva rakentaa.
Tämä tässä.
Muutoin asiat on sillai kivasti, että life goes on, ens viikolla tehdään sinne toiseen päähän se CT ja sitten tiedetään mikä ja miten paljon siellä kasvaa. Oma henkinen vointi on ollut viimeaikoina superhyvä ja fyysinen tulee siinä ihan perässä.
Gradu ja eettinen musabisnes-tekstit ovat edenneet kivasti, nyt pitäisi panostaa teoria-osuuteen: suoraan yksi Moisalan kirja pitäisi saada ja siitä sitten kasaamaan kaikkea kivasti. Myös koko sisällysluettelo olisi kiva rakentaa.
Tämä tässä.
torstai 17. tammikuuta 2008
Don't walk away
Onpas mulla asiaa päivittäin. Tai ajatuksia oikeastaan. Päätin sittenkin valita mp3-pohjaisen äänitysmenetelmän graduuni. Sunnuntaina saan sitten laitteen, palautan ensi keskiviikkona minidiskin takaisin yliopistolle, minidiskien kanssa tappeleminen ei ole mun hommaa. Mun pitäis kirjottaa gradua jo ylös, oikeastaan mä olen jo hiukan yrittänyt (on sitä tekstiä se 15sivua kasassa) ja ajattelin illalla töissä panostaa siihen hiukan lisää. Lähdeluettelo on paisunut ainakin. Se on muistikirjassa ylhäällä. Tulee kiireiset ajat - peruutin pari osallistumista kurssille. Kuun lopussa menen sijaistamaan välipomoa Ruskikselle. Kaksi viikkoa lasten parissa puhdistamassa päätä tekee varmasti hyvää.
Joy Division on taas voimasoitossa ja cd:t pitäisi järjestellä. Olisiko halukkaita? Toi Atmosphere on mun lemppari edelleen. Hannele kuuntelee Abbaa viereisessä huoneessa.
Oon juonu 3 kuppia kahvia ja oon jotenkin hyperaktiivinen. Tulkaa ny herrajumala pelastamaan mut itseltäni lähiaikoina.
Joy Division on taas voimasoitossa ja cd:t pitäisi järjestellä. Olisiko halukkaita? Toi Atmosphere on mun lemppari edelleen. Hannele kuuntelee Abbaa viereisessä huoneessa.
Oon juonu 3 kuppia kahvia ja oon jotenkin hyperaktiivinen. Tulkaa ny herrajumala pelastamaan mut itseltäni lähiaikoina.
tiistai 27. marraskuuta 2007
Tou
Viimeaika on ollut erilaista. En ole juonut alkoholia kuin kerran tässä kuussa. Kävin sairaalassa tutkimuksissa. Olen väsynyt, vaikka nukun 8-10 tuntia yössä.
Sairaalassa aloitettiin tutkimukset lisäsairauksien selvittämiseksi. Tulokset tulevat tällä viikolla. Tammikuussa jatkokäynti: kunhan CT-kuvat Tampereelta saadaan. Tähystyksessä selvisi arpeutunut oikea puoli ja vasemmalta pursuaa joka reiästä ylimääräistä kamaa. Leikkaus vuonna 05 on jätetty kesken ja jatkotoimenpiteet on siis näillä näkymin leikkaus. Väliaikaiseksi hoidoksi pistettiin neljäs kortisonikuuri vuoden sisään. Lisäksi suositeltiin taas nenähuuhtelukannun hankintaa. Se onkin mun joululahjalistalla ykkösenä, toivottavasti pukki kuulee. Kakkosena PEF-mittari.
Mitäs muuta? Sain kolmannen työpaikan taas Ruskeasuon koululta, aloitan maanantaina 3.12. kyseessä on sijaisuuksia, mutta melko tiheään tahtiin. Ainakin sen aikaa niitä teen, että taloudellinen balanssi palaisi.
Gradu ei ole edistynyt. Enkä jaksaisi edes ajatella kirjoittamista. Mutta hei hurjaa kuitenkin: syyskauden loputtua opintorekisterissä tulee olemaan täydet 47 opintopistettä, eli n.30,5 opintoviikkoa. Ei kai tässä muuta, sosiaalinen elämä näyttää vaan lakastuneelta: tai se on ehkä erilaista kuin ennen. Nyt elokuvia ja päivällisiä, kokouksia ja konsertteja- tällainen tila sopii hyvin mulle.
Sairaalassa aloitettiin tutkimukset lisäsairauksien selvittämiseksi. Tulokset tulevat tällä viikolla. Tammikuussa jatkokäynti: kunhan CT-kuvat Tampereelta saadaan. Tähystyksessä selvisi arpeutunut oikea puoli ja vasemmalta pursuaa joka reiästä ylimääräistä kamaa. Leikkaus vuonna 05 on jätetty kesken ja jatkotoimenpiteet on siis näillä näkymin leikkaus. Väliaikaiseksi hoidoksi pistettiin neljäs kortisonikuuri vuoden sisään. Lisäksi suositeltiin taas nenähuuhtelukannun hankintaa. Se onkin mun joululahjalistalla ykkösenä, toivottavasti pukki kuulee. Kakkosena PEF-mittari.
Mitäs muuta? Sain kolmannen työpaikan taas Ruskeasuon koululta, aloitan maanantaina 3.12. kyseessä on sijaisuuksia, mutta melko tiheään tahtiin. Ainakin sen aikaa niitä teen, että taloudellinen balanssi palaisi.
Gradu ei ole edistynyt. Enkä jaksaisi edes ajatella kirjoittamista. Mutta hei hurjaa kuitenkin: syyskauden loputtua opintorekisterissä tulee olemaan täydet 47 opintopistettä, eli n.30,5 opintoviikkoa. Ei kai tässä muuta, sosiaalinen elämä näyttää vaan lakastuneelta: tai se on ehkä erilaista kuin ennen. Nyt elokuvia ja päivällisiä, kokouksia ja konsertteja- tällainen tila sopii hyvin mulle.
keskiviikko 24. lokakuuta 2007
ToDo-listat ja maailman ihmeet
Huomisen ToDo näyttää tältä: kirjastokierros - käytävä seuraavissa: Museovirasto (en ehtinyt tänäänkään), Baltia-kirjasto, Opiskelijakirjasto sekä Metsätalon humanistisen tiedekunnan kirjasto. Lisäksi on ehdittävä lukemaan siellä Metsätalossa yksi kirja (Kurlovcs: Latvijas Vesture), koska kirjoja on vain yksi koko Suomen kirjastojärjestelmässä sitä ei saa kotilainaan.
Näiden lisäksi suotavaa olisi, jos saisin aloitettua ensiviikon tenttiinlukua (Latvijas Vesture = Latvian historia), koska ensiviikon jälkeen on toinen tentti (Latvian maantuntemus) ja ensikuussa vielä kolmas (Länsimainen populaarimusiikki). Ajattelin myös alkaa soittelemaan KELAlle rahojeni perään - olen odottanut nyt 5 viikkoa kahden kuukauden asumislisiä, kun kämppis-Suvi sai päätöksen kahdessa päivässä. Sekä Renvall-instituuttiin, kun kuulin, että niillä on työharjottelupaikka, josta saisi hiukan rahaakin.
Jos sitten perjantaina vähän lisää tenttiinlukua, kirjamessuja, kirjamessujen jatkoklubia (Bellyssä). Lauantaina lueskelua ja kirjoittamista (olen saanut jo sivuja (monikko, huom!) graduuni). Gradukirjallisuutta ei ole kovinkaan paljon vielä tallessa, mutta hyviä artikkeleita on jo luettu.
Sunnuntaina on Bar Mendocinossa Colm Lynch, irlantilainen singer-songwriter. Se voisi olla herkkua kaiken jälkeen. Anyone? Gramofonilla Lynchiä olisi saanut soiteltua kerrallaan pari minuuttia. Nykyiset biisit (n. 4min) mahtuivat gramofonin levylle vasta vuonna 1912, kun saatiin Edisonin Blue Amberol.
Näiden lisäksi suotavaa olisi, jos saisin aloitettua ensiviikon tenttiinlukua (Latvijas Vesture = Latvian historia), koska ensiviikon jälkeen on toinen tentti (Latvian maantuntemus) ja ensikuussa vielä kolmas (Länsimainen populaarimusiikki). Ajattelin myös alkaa soittelemaan KELAlle rahojeni perään - olen odottanut nyt 5 viikkoa kahden kuukauden asumislisiä, kun kämppis-Suvi sai päätöksen kahdessa päivässä. Sekä Renvall-instituuttiin, kun kuulin, että niillä on työharjottelupaikka, josta saisi hiukan rahaakin.
Jos sitten perjantaina vähän lisää tenttiinlukua, kirjamessuja, kirjamessujen jatkoklubia (Bellyssä). Lauantaina lueskelua ja kirjoittamista (olen saanut jo sivuja (monikko, huom!) graduuni). Gradukirjallisuutta ei ole kovinkaan paljon vielä tallessa, mutta hyviä artikkeleita on jo luettu.
Sunnuntaina on Bar Mendocinossa Colm Lynch, irlantilainen singer-songwriter. Se voisi olla herkkua kaiken jälkeen. Anyone? Gramofonilla Lynchiä olisi saanut soiteltua kerrallaan pari minuuttia. Nykyiset biisit (n. 4min) mahtuivat gramofonin levylle vasta vuonna 1912, kun saatiin Edisonin Blue Amberol.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
