sunnuntai 6. joulukuuta 2009

Latviesu valodu

Okei, on ollut pitkä aika kun en ole kirjoittanut mitään. TNyt on hiukan aikaa, vaikka kello on jo ties mitä. ON OLLUT oikein kivaa.

Olen ehtinyt tutustumaan moniin ihmisiin, pitänyt yhden brunssin ja tuparit, hankkinut uusia kontakteja ja lopulta myös kotiutua kaupunkiin. Mielestäni eilinen on merkki siitä, että olen kerrankin onnistunut löytämään paikkani suhteellisen nopeasti. Mitä eilen tapahtui? Olin varustautunut koti-iltaan ja leppoisaan leffankatseluun, mutta arvatkaa onnistuiko! Sain torstaina fb-viestin Ligalta, että haluaisinko tulla lauantaina hänen luokseen: luvassa snäksejä ja kuumaa viiniä. Lupauduin, koska on mukavaa päästä tapaamaan ihmisiä. Yllätys oli suuri, kun kutsuttujen joukossa olin ainut ulkomaalainen. Paikalla oli mukavia ihmisiä - pieni joukko: L ja kaimansa L, Dina, Kristina ja Ima. Mitä sitten tapahtui? Ensimmäieksi tarjottiin minttua, että tulisi kotoisampi olo, sitten paijattiin karkkien kera ja tuotiin glögiä. Ilta jatkui pelien merkeissä ja lopulta minulle tarjoiltiin jalkahierontaa. Eipä ole aiemmin kotibileet näin villiksi menneet. En valita. Minulla oli kivaa ja pääsin kotiin mitä parhaimmassa seurassa.

Tuntuu kotoisalta ja töissä on kiva käydä - vielä ainakin. Olen oppinut itsekin paljon, ja se on kyllä oikein mukavaa. Töistä ei sen enempää, hyvin siis nekin sujuvat.

Muutoin olen nähnyt paljon (fyysistä teatteria! oopperaa! konsertteja!). Mutta eniten on parasta nähdä uusia asioita ja ihmisiä.

On myös juhlittu (pikkujouluja, nimipäiviä, itsenäisyyttä) ja nukuttu paljon. Ainut asia, joka ahdistaa, on se, että on alkoholia käytetty vähän liikaa. Mutta uskoisin, että se muuttuu jonkin verran. Puhuin eilen kotimatkalla omasta näkemyksestä ja sen muuttamisesta - se liittyy myös juhlimiseen - juhlia voi myös vähemmällä määrällä alkoholia. No, ei tämä nyt jokapäiväistä ole, joten ei vielä paniikkia.

No mitä vielä? Edelleen tänne saa tulla kylään ja mielelläni näen teidän naamoja myös näiden paikallisten lisäksi. En ole unohtanut, mutta on kyllä kieltämättä paljon tekemistä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti