sunnuntai 9. marraskuuta 2008

Skin and Bones

Kävin Tampereella, sehän tarkoittaa suunnilleen samaa kuin ulkomailla minulle. Mutta huolimatta aiemmista huonoista tampere-kokemuksistani, minulla oli kivaa. Tapasin Katjan Seppälässä, josta ostin alusvaatteita, kun unohdin pakata. Kävimme Swagathissa syömässä. Ruoka oli äärimmäisen hyvää, söin Murgh Tikka Masalaa.

Myöhemmin korkkasin Alkosta ostamani, ilmeisesti tilausvalikoimaan kuuluvan, australialaisen punaviinin (koska tietoja ei löydy Alkon sivuilta...). Katja lopetti alkoholin juomisen noin 15 kuukautta sitten ja on pärjännyt hyvin. Kuten huomattu, mulle täysi askeesi alkoholin suhteen ei sovi, joten lipittelin sitä siinä samalla kun mietimme mitä tehdä. Bulldogin kautta Salhojankadun Pubiin. Jotain Katjan kavereita näkyi siinä: niin netistä kuin myös yliopistolta. Itse en koskaan ole oppinut pitämään niin hyvää huolta kavereistani.

Ilta oli kuitenkin mitä mainioin ja koska pääsimme sinne Salhikseen, niin piti juoda hyviä oluita. Taisin päätyä ostamaan Franziskanerin Hefeä, joka tarjoiltiin fallossymboli-lasista. Myöhemmin join myös Brooklyn Breweryn East India Pale Alea ihan tavallisesta lasista. Brooklyn Brewery tekee muuten oluensa tuulivoimalla - jos haluaa olla ympäristöystävällinen: vielä ympäristöystävällisempää on juoda Brooklyn oluensa Brooklynissä, että rahtaaminen jää väliin. Erittäin ympäristöystävällistä on muuttaa jenkkeihin, jos haluaa juoda Brooklyn Breweryn tuotteita.

Juu, minulla ainakin oli hauskaa. Lopuksi käveltiin Katjan kanssa Katjalle, nukuttiin aamuun ja lounaaksi kokattiin tikkamasalaa. Ylläri! Kävimme Itsenäisyydenkadun kirppiksellä, josta mukaan tarttui mikkihiirinenäliina, smurffi-lp, batman-pinssi sekä nakkenakuttaja henksselit. Myöhemmin olin sopinut tapaamisen Tarun ja Marjon kanssa Niagaralle, käytiin katsomassa latvialaista elokuvaa: Laila Pakalninan Kilnieks (The Hostage). Tytöt ja Antti eivät pitäneet näkemästään, minä tosin pidin. Kallekin oli leffassa. Ja pari latviatyyppiä Tampereelta. Leffan jälkeen syötiin jossain siinä Kehräsaaren ravinteelissa, muttei Hookissa. Lähdin kotiin paikallisjunalla ja kotona vain makasin, join vettä ja nukuin.

Oli hauska reissu.

Täällä kotona on ihmeitä tapahtunut. Kämppikset ovat tainneet löytää miehiä. Mä alan kohta kateelliseksi!

6 kommenttia:

  1. Äkkisiltään jos lasketaan niin jotta Brooklynin IPA:n kittaaminen Brooklynissä olisi ympäristöystävällisempää kuin täällä, niin ainakin allekirjoittaneen liki 50kg massalla sitä pitäisi kitata kutakuinkin 100 litraa tai enempi reissun aikana. Tulisi pitkähkö reissu jos ajattelee ettei ne ulosheittämistä ennen minulle yhtenä päivänä juuri yli viittä litraa möisi. Ja tuskin viittä litraa kovin monena päivänä yhtä mittaa...

    Ei siinä, on Brooklynin IPA ihan maukas olut, mutta taitanen tyytyä kittaamaan sitä rapakon tällä laitaa.

    / T

    VastaaPoista
  2. Eikun mä tarkoitin että kaikkein kannattavaa oisi oikasti juoda sitä siellä = muuttaa pysyvästi jenkkeihin, sitä paitsi mun massa saattaa olla rutkasti enemmän kuin sun, joten parin viikon loman aikana hyvinkin määrä saattaisi tulla täyteen - jos mitään muuta ei joisi :D

    VastaaPoista
  3. Mutta päästäksesi samaan hyötysuhteeseen omalla massallsi olisi sunun kitattava olutta massojen kilogramma ero kertaa kaksi litraa enemmän...

    Meneepäs taas aika sfääreihin.

    Kuitenkin. Sillä kitattavan olut määränhän saa vertaamalla oman painonsa siirtämistä sinne ja takaisin siihen mitä menee vastaavan olutmäärän siirtämiseksi tänne. Kerroin kaksi oluen määrään tulee siitä että olut oletettavasti pitää siirtää vain tänne mutta itse olisi päästävä sinne ja takaisinkin.

    Tässä oli siis oletus että ympäristölle on ystävällisintä palata Suomeen, sillä taannoin lukemassani artikkelissa mainittiin, että keskimääräinen amerikassa asuva kuluttaa luonnonvaroja 27 kertaa enemmän kuussa ja keskiverto suomalainen 18 kertaa kuussa enemmän kuin keskiverto nigerialainen.

    Siis Amerikkaan jääminen ei olisi todellakaan ympäristöteko.

    Ja ei kai sinne kukaan haluaisi oikeasti asumaan jäädä, eihän?

    Mutta eiköhän jätetä tähän ennen kuin Jopo karkaa kokonaan käsistä.

    VastaaPoista
  4. eikun mä haluan muuttaa sinne! Sitäpaitsi voinhan mä olla jossain Kanadan puolella, sinne saa rahdattua vaikka veneellä ne bisset :D Ehkä mä meen sitten sinne reippaaksi ajaksi. Sitäpaitsi, mä voisin myös mennä sinne laivalla, koska mulla on aikaa. Mistäs ne Ameriikan laivat lähtee? ;)

    VastaaPoista
  5. Kai amerikkalaisten iso jalanjalki johtuu lahinna esikaupungeissa asuvista, autoilevista ihmisista. Pikku kopeissa asuvat ja metrolla liikkuvat newyorkilaiset ovat suorastaan eko-kansaa! Ja Brooklyn-oluita tehdaan ihan joen toisella puolella...

    VastaaPoista
  6. Niin, asiat on suhteellisia: oisi mullakin isompi jälki, jos asuisin Varkaudessa esim. kuin Helsingissä. Välimatkat jne. Lukioaikana mun jälki oli varmaan kamala, kun päivittäin kuljin erilaisilla vehicleillä 20km suuntaansa... Nykyisin ajelen ehkä pari kertaa kuussa.

    VastaaPoista